Søg
Close this search box.

Kursusplanlægning

Planlægning af Cereda-kurser

Brug for hjælp!

Grib endelig telefonen og tag fat i din kontaktperson hos Cereda eller send en e-mail til kursus@cereda.dk.

Kursusinvitation og kursusprogram

Ved afholdelse af Cereda-kurser udarbejder vi en kursusinvitation til offentligførelse på vores kursusoversigt. Nogle oplysninger har vi allerede. Andre har vi behov for hjælp til – og her kommer du ind i billedet. Vi har lavet en skabelon til udfyldelse, alt afhængigt af, om der er tale om et fysisk kursus eller et webinar:

Kursusinfo – fysisk kursus
Kursusinfo – webinar

I forbindelse med afholdelse af fysiske kurser laves et kursusprogram til download og udlevering på selve kurset. Den opstiller Cereda i en speciel skabelon på baggrund af dine kursusinformationer.


Vær skarp på budskabet

Når du beskriver indholdet af kurset, er det vigtigt at have fokus på de fordele og det udbytte, folk får ved at deltage. Her nogle tips:

  • Sæt dig i modtagerens sted og tag en “what’s in it for me” tilgang.
  • Vær saglig og objektiv, så både du/I og Cereda kan stå inde for indholdet. Forherligende tekst om et produkt eller et system skal med andre ord blive liggende i skuffen.
  • Målret teksten til målgruppen og kurset. Undlad ren copy/paste fra en eksisterende tekst.
  • Hvis du skal præsentere et system, så husk at fortæl, hvad det er for et system. Det er fx ikke sikkert, at Rackbeat siger folk noget, hvorfor det er vigtigt at skrive “lagerstyringssystemet Rackbeat” i starten af en tekst.

Til inspiration kan du her se gode eksempler på kursusindhold.


Omdøb og send den udfyldte skabelon

Når du har udfyldt skabelonen, skal den sendes til kursus@cereda.dk, men inden da skal filnavnet omdøbes ved at erstatte kursusformen med navnet på kurset og kursusdatoen. Et eksempel er “Kursusinfo – momskursus 17.11.2022”. Det gør det nemmere for alle at holde styr på dokumentet.


Markedsføring af kurser

Valg af mediekanaler afhænger af, om kurset er for alle eller kun for Cereda-medlemmer. Hvis kurset er forbeholdt Cereda-medlemmer, markedsføres det via Cereda’s interne kanaler. Det er et nyhedsbrev, e-mails, en Facebook-side for medlemmer og en kursusoversigt på medlemsportalen. Kurser for Cereda- og FDR-medlemmer markedsføres på samme vis.

Kurser, hvor alle har mulighed for at deltage, vil også blive markedsført via vores eksterne SoMe-sider og en kursusoversigt på cereda.dk.

For at undgå spamming, vil nogle webinarer blive markedsført via samme SoMe-opslag eller i én e-mail. Fysiske kurser vil blive markedsført separat.


Brug af Cereda’s logo

Til brug for co-branding i forbindelse med markedsføring af et kursus, kan Cereda’s logo downloades fra vores mediecenter. Logoet er en vigtig del af vores visuelle identitet og skal altid fremstå klart og tydeligt. Du finder guidelines for brugen i mediecenteret.