Søg
Close this search box.

Best practices - kursusindhold

Her kan du hente inspiration til beskrivelsen af jeres kursus. Vær obs på, at modtageren ikke altid ved hvem I er og hvad I tilbyder – og sørg for at have fokus på, hvad modtageren får ud af at deltage.

Digital bogføring i Uniconta

Lær hvordan du kan udnytte de digitale muligheder med Uniconta kundebogføring – og få indblik i Uniconta set med finansbriller.

Kursusindhold
På dette webinar kan du opleve Uniconta kundebogføring, der giver revisorer og bogholdere mulighed for at kunne levere en lynhurtig og effektiv service overfor sine kunder. Uniconta kundebogføring er udviklet med hurtige arbejdsgange og stor fleksibilitet, så den erfarne bogholder og revisor kan udnytte sin rutine til at bogføre hurtigere end sine kunder.

Vi gennemgår de mange muligheder og fordele, der er ved Uniconta kundebogføring, og viser det digitale bogføringsflow fra indscanning af bilag til bankafstemning.

Få indblik i Pleo og deres løsning

Pleo er en firmakort-løsning, der kan håndtere alle dine kunders firmarelaterede køb og minimere antallet af manglende bilag. Men hvordan er det lige du sætter det op for dine kunder? Hvad kan systemet egentlig og hvordan hjælper systemet dig i din daglige arbejdsgang? Det får du altsammen svar på i dette webinar.

Der vil blive givet en generel introduktion til Pleo’s produkt og en gennemgang af Pleo’s Partner Portal, som giver dig mulighed for at onboarde, tilgå og administrere dine kunder fra én platform.


Digital Revisor webinar: Årsrapport og oplysningsskema

Optimer din forretning og skab en bedre værdi for dig selv og dine kunder med et online værktøj, der automatisk danner årsregnskabet og indberetningen til Erhvervsstyrelsen og Skat.

På dette kursus vil du lære, hvordan du kan dække det sidste led i din kundes rejse fra bogholderi til udarbejdelsen af årsregnskabet og indberetningen til det offentlige på en hurtig og effektiv måde.

Kurset afholdes af Digital Revisor, som vil gennemgå den proces, der skal til for at leve op til regnskabs- og skattelovgivningen via brugen af deres værktøj til at lave indberetningsklare årsregnskaber og skabe større værdi for dig og dine kunder.

Udover det gennemgår Digital Revisor en praktisk case, der tager udgangspunkt i en bogholder, der skal aflevere regnskabsåret for et selskab og en virksomhed.

Dansk Inkasso webinar - Aftaleindgåelse og rykkerproces

Ofte undervurderes betydningen af aftaleindgåelsen og formkravene til rykkerprocessen, hvilket på sigt kan gøre det langt sværere at få sine tilgodehavender hjem. På dette kursus gennemgår Danske Inkasso, hvordan man med få ændringer i aftaleindgåelsen og rykkerprocessen kan undgå unødige tab og ekstraomkostninger.

Udover gode råd, som du kan dele med dine kunder, så bliver du også opdateret på gældende lovgivning på områder som krav til faktura, rentesatser, forfaldsdato, forældelse mv. Der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål på webinarerne.

Agenda

  • Typiske udfordringer med aftalegrundlaget
  • Konsekvensen af uklart aftalegrundlag
  • Formelle krav til en faktura
  • Forfaldsdato – med og uden gebyrer
  • Gældende lovgivning inden for rykkergebyrer, renteberegning og forældelse

Intempus webinar: Optimer bogholderiet med intelligent timeregistrering

På webinaret giver vi en præsentation af det intelligente timeregistreringssystem Intempus og hvordan det kan være med til at skabe overblik, en lettere administration og lynhurtige godkendelser. Med systemet kan al registreret arbejde fx let forvandles til en lønseddel eller faktura med en integration til dit løn- og regnskabssystem.

Vi vil fokusere på, hvordan du som selvstændig bogholder kan drage nytte af en digital timeregistreringsløsning og hvordan du kan rådgive dine kunder til en mere digital administration. 

Minuba webinar: Slip for løse bilag og spildtid

Minuba er fakturering og ordrestyring til service- og håndværkervirksomheder samlet i ét system! Det betyder en mere effektiv hverdag med mindre administrativt arbejde og færre papirbunker på skrivebordet. 

På webinaret vil du blandt andet blive klogere på, hvordan du kan hjælpe dine håndværkskunder til et bedre datagrundlag med Minuba gennem:

Agenda

  • Online timeregistrering
  • EDI fakturaer fra grossister, der registreres direkte på sagen
  • Mulighed for fakturering direkte fra app, så snart arbejdet er overstået
  • Nem oversigt over igangværende arbejde
  • Godt overblik over, hvilke sager der har den bedste dækningsgrad.
  • Andre funktioner, der vil lette dit arbejde som revisor og bogholder.